• وبلاگ : گدايي ِ در ِ جانان به سلطنت مفروش
  • يادداشت : دروغي که مولوي به ما گفت! شايد
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    امروز روزيست که باغ جهان خرسند است چون در اين روز شكوفه اي شکفت
    پيشاپيش سال روز شکفتنت مبارک
    پاسخ

    بسيار ممنون
    + حميد 
    دوست گرامي ؛ سلام
    مولوي از بزرگان مکتب رسول الله است و دوستدار علي و حقيقت علوي . با اين حرکات و رفتارها ، آب به آسياب دشمنان مريزيد . مهم اين است که ما همگي مسلمانيم و کتابمان قرآن و قبله مان کعبه است . مقصود شما را از اينکه مي خواهيد مولوي را معاند علي ( ع ) معرفي کنيد ، نمي دانم . اما يقين بدانيد که اينگونه تفرقه انگيزي ها نه به نفع مولاناست و نه به نفع مولا علي و بهانه به دست دشمنان دادن است که اسلام و مسلمين راه خطا پيموده اند و از حقانيت بيگانه هستند . نکته ي ديگر اينکه در اين شب هاي مبارک مي توانيم به نيمه ي پر ليوان بنگريم و اين بيت مولانا را زمزمه کنيم که از علي آموز اخلاص عمل . بسياري از مولوي پژوهان غرب از مولانا حرف شنوي دارند و وقتي ما مادام در پي اثبات اين نکته باشيم که مولانا علي را قبول ندارد ، آنها نيز به حقانيت علي شک مي کنند . علامه همايي مي گويد که عقايد مولانا با اصول تشيع تطبيق مي کند . او که در غزليات مي گويد :
    هرک آتش من دارد ، او خرقه ز من دارد
    زخمي چو حسين استش ، جامي چو حسن دارد
    مولانا در اين بيت شهادت حسنين ( عليهم السلام ) را مشي خود مي داند . در مثنوي و ديوان کبير نيز ، نظر منفي خود را به يزيد ابراز ميکند .
    کمي عاقلانه رفتار کنيم
    خدا يار و نگهدارتان
    پاسخ

    سلام برادر. اول کسي که آب به آسياب دشمن ريخت پيامبر اسلام بود! چون علي رغم نظر شما که دوست داريد همه مسلمانان را برابر معرفي کنيد فرمودند: امت من هفتاد و سه فرقه مي شود که فقط يک فرقه اهل نجات است! و با فرمود: اگر جبرئيل ذره اي در دلش محبت عمر و ابوبکر باشد با صورت به آتش خواهد رفت! شما لطف کنيد بيشتر اشعاري که در مدح عمر و ابوبکر گفته رو مطالعه کنيد! من نميفهمم شما چه اصراري داريد که هر طور که هست دشمنان تشيع رو وارد بهشت کنيد! عمر هم در مواردي از اميرالمومنين و امام حسن و امام حسين تعريف و تمجيد کرده! پس ما بگوييم عقايد عمر به عقايد شيعه بسيار نزديک است!!! باباجون اين از عظمت و بزرگي ائمه ماست که دوست و دشمن ازشون تعريف کردند و نتونستند ايرادي به ايشان وارد کنند! اينو بفهميد!